2009. január 19., hétfő

Mag-"tejföl"

Nem szeretem a zsíros ételeket, ezért mértékkel alkalmazom az olajos önteteket.

Hiányzott a tejföl. És egyszer csak eszembe jutott a mandula tejföl, amit adventista barátaimtól tanultam. Nem is késlekedtem, hanem gyorsan beáztattam napraforgó magot, mert éppen az volt itthon. Miután néhány órát ázott, egy citrom levével, egy csipet sóval, kevés napraforgó olajjal, és vízzel összeturmixoltam.

Alig bírtam visszafogni magam, hogy ne egyem meg üresen. A holnapi ebédem "tejfölös" cukkini saláta lesz!

Amit érdemes megjegyezni, hogy a mandulából készült krém édességekhez is használható, a napraforgó markáns íze miatt inkább sós ételekhez illik. Egyéb dió féléből is készíthető hasonló módon.

Egyébként vacsorára paradicsomos kelkáposzta salátát ettem, amit narancsos-olajos öntettel locsoltam meg. Nem hittem el, amíg ki nem próbáltam, hogy az olaj turmixolás hatására krémes állagot vesz fel. Én legalább annyi citruslét (narancs, citrom) teszek az öntetbe, mint amennyi olajat, és kedvenc fűszereimmel ízesítem.

A kelkáposzta elkészítését Urbán Valitól tanultam: az apróra vágott levelekbe egy kevés sót belemasszírozok, és ettől megpuhul annyira, hogy salátába jó lesz.

A fényképet lányom készítette gyakorlásképpen, mert fotós pályára készül :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails
 

2009. január 18-tól Free Blog Counter