2010. november 10., szerda

Karácsonyi fánkocskák nyersen

Tegnap olvastam Gitta blogjában Victoria Boutenko nyers muffin receptjét, aminek nagyon örültem, mert már régóta gondolkoztam azon, hogy az olajos magvakon, és aszalt gyümölcsökön alapuló golyókat sárgarépával kellene lazítani. Így már este el is készítettem az első példányokat!

Persze aki ismer, vagy olvassa a receptjeimet, tudja, hogy egy ilyen sok összetevős leírást végig se tudok olvasni, mint ahogy a matematikában is megüli már a gyomromat a 3 ismeretlenes egyenletrendszer :-)


Így én 1 répát lereszeltem sajtreszelőn, 4 aszalt szilvát  késsel apróra vágtam, majd a kinyomkodott répával összegyúrtam, és annyi darált mandulát tettem hozzá, hogy formázható állagó legyen. Mézessütemény fűszerkeverékkel ízesítettem, majd fasírt alakot formáztam, és a kisujjammal kilyukasztottam. Egyik felét kókuszreszelékbe mártottam, és egy fél órát aszaltam. Nem többet, mert kíváncsiak voltunk az ízére! Már elfogyott :-)

Érdemes a répát kicsit kinyomkodni, és a levét külön meginni, mert lévén kevésbé lédús, kevesebb olajos magvat vesz fel! Legközelebb mindkét felét kókuszba mártom, mert nagyon guszta.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! Én is már elkezdtem a karácsonyi készülődést, lelkileg..ötletekben..zenehallgatásban..

    VálaszTörlés
  2. Nekem azt mondta a lányom, hogy ezek a fánkocskák lehetnek a karácsonyi menü részei!

    Szép napot!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails
 

2009. január 18-tól Free Blog Counter